תפעול פנסיוני לוודא כי כספי הפנסיה של העובדים משולמים

הבטחת רווחה כלכלית גם לאחר גיל הפרישה מהעבודה היא פעולה חשובה מאוד לכל אדם. החוק בישראל מחייב את המעסיקים להפריש מדי חודש סכום כסף מסוים לטובת קרן הפנסיה של עובדיהם (או למוצרים שמשרתים את אותה מטרה חשובה – ביטוח מנהלים או קופת גמל).

בנוסף, החל מ-2018 מחויבים המעסיקים לדווח באופן מקוון על אותן הפרשות חודשיות, וזאת בכל מקום עבודה שיש בו 5 עובדים ומעלה. כמו כן מחייבות התקנות החדשות ביצוע תהליכי בקרה ובמידת הצורך תיקונים, גם כן מדי חודש.

תפעול פנסיוני הוא תחום מורכב מאוד, ולכן ללא הידע המקצועי הנדרש אין כמעט מעסיק שלא עלול לבצע שגיאות – שעלולות לסבך אותו עם הרשויות. בהתאם ההמלצה היא להפקיד את הנושא בידי מי שזוהי המומחיות שלו.

מהי המסלקה הפנסיונית?

התפעול של מערך הפנסיות בישראל מתבצע באמצעות מערכת שנקראת "המסלקה הפנסיונית". מערכת זו, שמבוססת על טכנולוגיות מתקדמות, הוקמה על-ידי משרד האוצר והחלה לפעול ב-2013 על-מנת לייעל את ההתנהלות בנושא שכאמור יש לו השפעה גדולה מאוד על החיים של כולנו.

באמצעות המסלקה הפנסיונית יכולים אנשי מקצוע מיומנים (וגם כל חוסך שהשקיע זמן מסוים בלימוד המערכת והבנת התחום) לקבל מידע מלא בכל נקודת זמן על מצב החיסכון הפנסיוני. כמו כן מאפשרת המערכת ביצוע פעולות שונות.

ייצוג מול הגופים הרלוונטיים

מעסיקים שלא מעוניינים להשקיע זמן יקר והתעמקות במסלקה הפנסיונית יכולים כאמור להיעזר באנשי מקצוע שמספקים את השירות של תפעול פנסיוני.

שירות התפעול הפנסיוני כולל גם ייצוג מול הגופים שבהם מתנהלות קרנות הפנסיה וקופות הגמל וכן ביטוחי המנהלים, כך שכל צורך מקבל מענה מידי.

תפעול פנסיוני בשקיפות מלאה ועם דוחות חודשיים ברורים ומפורטים

תפעול מערך הפנסיות של העובדים הוא כאמור תהליך מורכב מטבעו. על-מנת לפשט אותו עבור המעסיקים ולאפשר להם לישון בשקט, בידיעה שכל הכספים המגיעים לעובדים משולמים בדיוק לפי החוק ומבטיחים את עתידם הכלכלי, תפעול פנסיוני כולל גם הצגת דוחות מעקב. הדוחות המפורטים והברורים מאפשרים למעסיקים להיות עם יד על הדופק ולשלוט באופן מלא על התהליך, מבלי להסתבך עם פרטים מיותרים ופרוצדורות מייגעות.