מהו קמין עצים

כיום כמעט בכל בית באירופה תמצאו קמין עצים עם ארובה מובנית באחד מקירות הבית. יותר ויותר ישראלים מחקים את הלוק האירופאי ומאפשרים לעצמם רכישת קמין עצים ביתי המשמש אותם הן לחימום חלל החדר או הסלון. יש כאלה המתייחסים אליו כאל רהיט ופריט עיצובי לכל דבר ואף אינם מפעילים אותו כמעט. לאורך ההיסטוריה שימשו הקמינים את האדם להדלקת אש לחימום, הפצת אור ולבישול. כיום ניתן למצוא קמינים מסוגים שונים ובעיצובים וגדלים שונים ולהתאים אותם לבית ולצרכים שלנו.

קמין עצים

קמין עצים הוא העתיק ביותר מבין סוגי הקמינים שונים. כשם שיש קמינים העובדים על גז או נפט, קמין העצים עובד כמובן על – עצים. בקמין זה אנו מסיקים עצים ומשתמשים בו לחימום או אפילו לבישול. הקמינים המודרניים בנויים מחומרים חסיני אש וחום ובעלי דלת זכוכית שממנה ניתן לראות את הלהבות מרקדות ואור מעומעם ורומנטי.

התקנת הקמין

כיום בשוק הקמינים ניתן לבחור ממגוון רחב מאוד הכולל סוגים שונים, צורות, צבעים, גדלים וחומרי בסיס שונים מהם בנויים הקמינים. לכל קמין יש את יתרונות השימוש שלו, בין אם מדובר ביתרונות חזותיים, יתרונות טכנולוגיים או אפילו חיסכון כלכלי. את הקמין נתקין בדרך כלל לקיר החלל אותו אנו רוצים לחמם (בדרך כלל סלון הבית). ישנם קמינים המותאמים לחללים מסוימים בקירות הבית וניתנים להתאמה מבחינת עיצוב הקיר בעזרת קיר גבס.

הייחודיות של קמין העץ הוא נתוני הבעירה המשתנים מקמין לקמין ובהתאם לאיכות חומרי הבעירה. המסיק צריך לווסת את פעולותיו בהתאם לצרכים שלו ולתפוקת הקמין. חומרי בעירה איכותיים יותר ידלקו זמן רב יותר ויפלטו פחות פיח ועשן.

יתרונות השימוש בקמין עץ

לקמין עץ ישנם יתרונות שימוש רבים. הוא מספק תפוקות גבוהות מאוד ומחמם חללים גדולים. הקמינים המודרניים מאפשרים שליטה גם ברמת החום המפוזרת בחדר. קמין עצים בדרך כלל מאפשר זמן בעירה ארוך במיוחד. קמין איכותי יכול לספק בעירה גם למשל 8-10 שעות. בצורה זו המסיק חוסך זמן ומאמץ בהתעסקות יתר עם הקמין. עלויות הצריכה של קמין עצים זולות יותר מאחרים.

תהליך הבערת קמין עצים

תהליך הבעת קמין העצים עובר ב-3 שלבים: השלב הראשון יהיה לבער את העצים ולספק חמצן על מנת לזרז את ליבוי האש. השלב השני העצים יהפכו כבר לגחלים אדומים ונוכל לסגור מעט את פתח החמצן ולתת לגחלים לעבוד בשקט במשך כמה שעות. בשלב השלישי נוכל לחזק את האש ולהוסיף עצים בעת הצורך, אולם יש להתייעץ קודם עם מישהו מנוסה בנוגע להטענת העצים מכיוון שאלו והגחלים שבפנים זקוקים לוויסות אוויר שונה.