עורך דין פלילי – סוגים שונים של עברות חבלה

בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא, ישנם מקרים רבים של אלימות שמתרחשת מידי יום בין האזרחים במדינה הקטנה שלנו. המערכת המשפטית מתמודדת עם מקרים שונים של עברות אלימות על ידי קטלוג העברות מסוגים של תקיפה וסוגים שונים של עברות חבלה שהינן פליליות ומצריכות התייעצות עם עורך דין פלילי כדי להסתייע בידע ובניסיון של המקצוענים בתחום הפליליים בכתב תביעה או הגנה אלה.

ההבחנות בהן מבצע שימוש עורך דיו פלילי בעברות חבלה

מהי חבלה חמורה – זוהי למעשה פגיעה חמורה בגוף האדם שהינה בגדר מסכנת חיים או במקרה של פגיעה קשה באיברים/ אחד מן החושים של האדם. בהוכחה של תוצאה מעין זו ישנה ענישה של עד שבע שנות מאסר לפי סעיף 333 בחוק העונשין.

מהו מקרה של חבלה ברשלנות – המדובר במעשה פזיז ורשלני אשר מעמיד בסכנה אנשים אחרים והתוצאה הינה חבלה. המואשם בעברה פלילית מסוג זה יכול לקבל עונש של שנת מאסר לפי סעיף 341 בחוק העונשין במידה והוא אכן נמצא אשם לאחר ייצוג מקצועי של עורך דין פלילי בבית המשפט.

מהו מקרה של פציעה – כאן ישנה הדגשה של התוצאה להתנהגות הנאשם במקרה של פציעה באדם אחר. גרימה של פציעה לאחד מאיבריו של אדם שאינו בהכרח החבר של הנאשם במעשה פלילי זה. חשוב להבין כי במקרים בהם מעלה החוק את הערך "חברו" אין המדובר באדם שאכן הינו חבר של האחר.

מהי חבלה בכוונה מחמירה – כאן מדובר בהדגשה של הכוונה של אדם לפגוע בשלמות הפיזית של אדם אחר, כאשר ישנם מינים שונים של חריגים וחלופות שנקבעו לפי סעיף 329 בחוק העונשין בהם בקיאים עורכי דין בתחום הפלילי, שיכולים לסייע לקידום התהליך לפי הצורך של הלקוח שלהם.

מהן חבלה ופציעה בנסיבות מחמירות – לפי שני היסוד של שני הסעיפים של פציעה וחבלה חמורה, במידה ומדובר בנסיבות מחמירות כגון נשיאה של נשק, פגיעה בבן משפחה וביצוע העברה על ידי יותר ממשתתף אחד. הענישה מתחלקת לפי סוג העברה באופן פרטני וכוללת בין שש לארבע עשרה שנות מאסר.