למה הכי כדאי להיות חשב שכר

לחשב שכר תפקיד מרכזי ובולט במוסדות ובארגונים, הוא שולט בתקציב השכר של הארגון, הוא מעודכן בכל החוקים והתקנות הקשורות למס הכנסה. בנוסף, עליו להיות בקיא בכל הקשור לביטוח לאומי, קופות גמל, הפרשה לפניה ועוד'.

עבודתו של חשב השכר הוא רגישה מאוד מכוון שכל טעות קטנה בחישוב השכר של העובדים עלולה ליצור השלכות, ולמרות זאת, טעיות בחישוב שכר הן אנושיות ונחשבות לנפוצות ביותר בימינו.

לחשב השכר תפקיד מרכזי וחשוב בכל ארגון, הוא יודע את כל הזכויות של העובדים ודואג לחשב את שכרם כפי שצריך. במידה ותרצו להיות חשבי שכר, תוכלו להירשם לקורס חשבי שכר ולזכות במשרה מתגמלת.

רוצה להצליח בתחום? הירשם לקורס חשבי שכר

על מנת להיות חשבי שכר, עליכם להירשם לקורס חשבי שכר באחד ממוסדות הלימוד המוסמכים לכך. במסגרת הקורס, תלמדו לחשב מדרגות מס, נקודות זיכוי, תקנות מיסוי של ישראלים ועובדים זרים מחו"ל, כיצד מתבצעת ההפרשה לביטוח לאומי, מס הכנסה ועוד.

מכוון שחשבי השכר הינם בעלי השפעה בארגון, קורסים אלו נהיו מאוד מבוקשים והרבה אנשים נרשמים אליהם. בנוסף, תפקידו של חשב השכר קשור לתפקידו של רואה חשבון, על מנת להיות רואה חשבון צריך כבר תואר אקדמאי, אך על מנת להיות חשב שכר מספיק להירשם לאחד מהקורסים שמכשירים אותך למקצוע ובכך לעבוד בעבודה מעניינת ומאתגרת אשר יש בה דמיון לתפקידו של רואה חשבון בארגון.

תנאי קבלה לקורס

הקורס ידרוש מכם 12 שנות לימוד, כלומר, יתרון גדול גם למי שלא עשה פסיכומטרי או תואר ראשון ועדיין רוצה לרכוש מקצוע מכובד ומתגמל. קורס חשבי שכר הינו בפיקוח לשכת רואי חשבון ופיקוח משרד התמ"ת.

ישנו יתרון לבעלי רקע בהנהלת חשבונות סוג 1 או ניסיון ורקע וחשבונאות. חשוב לציין, ישנן מכללות אשר דורשות סוף קבלה של תעודה בהנהלת חשבונות סוג 1', כלומר הקורס הבסיסי ביותר בהנהלת חשבונות.

מבחן מסכם – מבחן של לשכת רואי החשבון

אחד התפקידים החשובים ביותר של מוסדות הלימוד, הוא להכין אתכם למבחן חשבי השכר של רואי החשבון. בסיום הקורס, תידרשו להירשם למבחן באתר של לשכת רואי החשבון, לאחר שתירשמו, תקבלו דוגמאות של מבחנים באתר אשר תוכלו לתרגל לקראת הבחינה.

באתר, תקבלו את תאריך הבחינה והיכן הבחינה מתבצעת, המבחן אורך כשלוש וחצי שעות והנושאים אשר תיבחנו עליהם נוגעים למס הכנסה, דיני עבודה וביטוח לאומי, תוכנות שונות של חשבי שכר ועוד'.

קורס חשבי שכר, יעניק לכם יתרון בשוק העבודה ובמיוחד במוסדות ובארגונים השונים. המשרה הינה מתגמלת בהתאם ויש לה חשיבות רבה בכל ארגון. אחד היתרונות הבולטים שיוענקו לכם בתור חשבי שער, הוא שתמיד יצטרכו אתכם, כיום, מדינת ישראל מחייבת לעשות שימוש בשירותי חשבות שכר חיצונית או פנימית, מה שאומר מבחינתכם, שתמיד תיהיה דרישה קבועה לחשבי שכר בשוק.