האם עיצוב אתרים משפיע על הקידום

קידום אתרים בגוגל הפך להיות חלק משמעותי מתהליך השיווק של אתרי אינטרנט רבים. התחרות הגבוהה שקיימת בתחום העסקי הגיעה גם לרשת האינטרנט, כך שכל עסק רוצה להופיע כמה שיותר גבוה במיקומים של מנוע החיפוש של גוגל. המיקום הגבוה מעניק יתרון ברור – כך קיימת סבירות גבוהה יותר כי הגולשים יבחרו להיכנס אל האתר של העסק, לעשות בו שימוש ולהפוך להיות לקוחות שמניבים רווחים לחברה בסופו של דבר.

תהליכי קידום אתרים מושפעים ממגוון רחב ודינמי של תהליכים ופעולות, שכל אלו נתונים בידיהם של מקדמי אתרים מומחים המכירים את תחום הקידום האורגני באופן הטוב ביותר. המטרה העיקרית של אותם מקדמי אתרים היא לבצע פעולות שדרוג ושיפור לאתר, כך שחוויית המשתמש של הגולשים תהיה איכותית וטובה יותר – דבר שמסמן לגוגל כי האתר עבר תהליכי שיפור משמעותיים המעניקים ערך רב לגולשים שמשתמשים במנוע החיפוש שלהם, וכך לקבל את הזכות להופיע בראש תוצאות החיפוש.

חשיבותו של העיצוב הוויזואלי של האתר

חוויית המשתמש של הגולשים שעושים שימוש באתרים ברשת מושפעת ממגוון של פרמטרים, שביניהם ניתן למצוא את המידע שקיים באתר, האם הם מוצאים באתר את מה שהם חיפשו בקלות, האם האתר עונה על צרכי החיפוש שלהם ועוד. נוסף על קבלת האינפורמציה הרלוונטית לכל גולש, הוא מושפע גם מבחינה וויזואלית.

כמו שרושם ראשוני של אדם זר הוא גורם עיקרי לקבלת החלטה על טיבו, כך בנוגע לביקור ראשוני באתר אינטרנט חדש – אם מדובר על אתר שמעוצב בצורה איכותית, נעימה, יפה ומזמינה הרי שהגולש מקבל חוויית משתמש טובה הרבה יותר נוסף על קבלת המידע שהוא חיפש ברשת.

ממליץ גם לקרוא את המאמר הזה שמדבר בהרחבה על הקשר בין עיצוב אתרים וקידום.

עיצוב אתר – מדד אפקטיבי של חוויית משתמש

כאמור, גולשים יעדיפו לבקר ולעשות שימוש באתרים מעוצבים שנראים טוב ולא רק על פי התוכן שקיים בהם. ברגע שמדובר על אתר המעוצב בצורה נעימה עם צבעים מתאימים, מדיה ותמונות רלוונטיות ומושכות ואפילו שימוש בגופן טקסט נעים לעין – הרי שהגולשים מקבלים אתר איכותי ואפקטיבי מכל הבחינות.

כאשר גוגל מזהה כי הגולשים מקבלים חוויית משתמש איכותית וטובה מאתר מסוים גם בגלל העיצוב שלו, אותו אתר יקבל "נקודות זכות" על כך וכך הוא יושפע באופן חיובי מבחינת הקידום והדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל. וכמו שהוזכר קודם, גוגל רוצה להעניק לגולשים שלה כמה שיותר שירות טוב באמצעות אתרים מהימנים המעניקים להם ערך רב. למידע נוסף מה זה SEO.

עיצוב נכון והיררכי של האתר

לעיצוב האתר יש תפקיד מהותי בחוויית המשתמש של הגולשים. נוסף על עיצוב איכותי ומזמין הנוגע לצבעים ומדיה המופיעה באתר, קיימת חשיבות גם לסדר ההצגה וההופעה של כלל האלמנטים באתר. חלק מעניין עיצוב האתר נוגע לתוכן המוצג בו, שהוא גם הטקסט הכתוב ולא רק התמונות.

לכן בראש ובראשונה יש להקפיד על חלוקה היררכית ונכונה באתר מבחינה וויזואלית, זאת ניתן לעשות באמצעות שימוש מיטבי בחלוקה לקטגוריות על פי המידע שקיים באתר. בדרך הזו הגולש יכול לבצע שימוש איכותי באתר תוך קבלת מראה וויזואלי מעוצב וברור של התוכן והדברים בקיימים בו, וכך קבלת מידע ממוקד ואינפורמטיבי אותו הוא חיפש ברשת.