חמישה מאפיינים בולטים של הצרכן הישראלי
חמישה מאפיינים בולטים של הצרכן הישראלי
מדברים הרבה על הישראלי היפה והישראלי המכוער. אבל כמה מדברים של הצרכן הישראלי? אז בואו נדבר עליו! לפניכם חמש דרכים לאפיין אותו בקצרה.
מיהו הצרכן הישראלי
בסופו של דבר, כולנו צרכנים. אך משהו בחברה הישראלית, בעיקר בשל היותנו כור היתוך, הופך אותנו לצרכנים מזן מיוחד. התרבות האירופאית והאנגלוסקסית מתערבבת לה עם התרבות האמריקאית, הלטינית, האסייתית והאפריקאית. כל התרבויות האלו ביחד, יוצרות צרכן חדש וייחודי לתרבות הישראלית.
בקשיש, מערוף או הנחה
אין זה משנה באיזו מילה תשתמשו. בשורה התחתונה, כל הצרכנים הישראליים רוצים לשלם פחות עבור אותו המוצר או השירות. אז אמנם חלק מן המתעניינים ייקנו גם אם לא תינתן הנחה, אך חלק אחר יוותר על הרכישה באם העלות לא תרד, בעיקר בשנים האחרונות, בהן נעשינו צרכנים יותר נבונים.
מגיע לי!
הצרכן הישראלי מרגיש שמגיע לו. מגיע לו שירות טוב יותר, מוצר טוב יותר וגם כמובן – לשלם פחות. ובכן, פעמים רבות הוא גם צודק.
שיטת מצליח
מכירים את שיטת מצליח? לא רק נותני שירות מנוסים בשיטה זו, אלא גם הצרכנים! ניתן להבחין בזה בעיקר בבקשת הנחות, אך גם במקרים כגון החלפה והחזרה של מוצרים מעבר למועד הקבוע בחוק וכדומה.
אתם עוד תשמעו ממני!
אחד הדברים שלמדנו מהאמריקאים הוא, הצורך להשמיע את דעותינו ברבים על כל נושא שהוא. כלומר, כאשר אדם רוכש מוצר או שוכר את שירותיו של מקצוע בתחום כזה או אחר, הוא נוטה לספר את חוויותיו לכל מכריו. בתכונה זו יש יתרון גדול הן לצרכן והן לנותן השירות:
- לצרכן – לפני רכישה תמיד אפשר לקבל חוות דעת לטוב ולרע ולקבל החלטה מושכלת
- לנותן השירות – אם השירות שניתן או המוצר באמת טובים, השמועה תגיע מהר מאוד לאנשים נוספים והשיווק ייעשה מעצמו
לסיכום
אמנם נעשו במאמר זה הכללות גסות, ובכל כלל יש יוצא מן הכלל, אך מאפיינים אלו בהחלט יכולים לתאר את הצרכן הישראלי הממוצע לטוב ולרע. לנו לא נותר, אלא ליהנות מן ההומור והחוצפה האופייניים לישראלים ולזכור שבסופו של יום, כולנו קצת כאלה.