מה צריך לדעת כשרוצים לכתוב צוואה

מי מאיתנו יושב לו ככה סתם וחושב על היום שהוא כבר לא יהיה בעולם? אומנם כולנו יודעים ומבינים שזה כנראה יקרה, אך האם זה אומר שקל להתמודד עם העניין? והאם זה אומר שכולנו יכולים להיות קרים ושקולים כאשר אנחנו חושבים על הנושא הזה? העובדות בשטח מראות שלא כך המצב. עם זאת, בהחלט הגיע הזמן להבין שאם אתם יכולים לעזוב את העולם הזה כשהכול מסודר וכשהילדים שלכם לא צריכים לריב ביניהם על הירושה, זה כמובן עדיף. לכן בהחלט כדאי לכם לחשוב על הכנת צוואה, כי צוואות יכולות לא פעם להקל על החיים של היורשים.

איפה חותמים על צוואה?

אם מעולם לא יצא לכם לחשוב בכלל על הצוואה שלכם ועכשיו זו הפעם הראשונה שאתם דנים ביניכם בנושא, ברור מדוע אתם מתלבטים איפה בכלל חותמים על צוואות? כדאי שתדעו שבין אם אתם אנשים צעירים ובין אם אתם מבוגרים, כאשר מדברים על צוואה מדברים על מסמך שחותמים עליו בפני עורך דין. רק כאשר המסמך חתום בצורה כזאת ניתן לצפות שהוא באמת יקבל את התוקף שאתם רוצים להעניק לו. יתרה מכך, עוה"ד שלכם הוא יהיה האדם שגם ישמור על הצוואה ובבוא העת הילדים שלכם, או היורשים האחרים, יפנו לעוה"ד כדי לקרוא את הצוואה.

איך לבחור עורך דין מתאים?

אתם מתלבטים אצל איזה עורך דין אתם רוצים לחתום על צוואה? אם כך, כמובן שאפשר להבין ללבכם, שכן לא חסרים עורכי דין שעוסקים בתחום הזה. משמעות הדברים היא שכאשר אתם מחפשים לכם עורך דין טוב, כדאי יהיה לפנות רק לאיש מקצוע:

  • שיש לו שנים של ניסיון
  • שהאמינות שלו לא מוטלת בספק
  • שכל הלקוחות האחרים שלו ממליצים עליו

ובנוסף, עדיף גם לברר כמה זה יכול לעלות לכם. הצוואה שלכם זה אומנם משהו שצריך להיות מוגן וזה עניין רציני לכל דבר, אך האם זה אומר שחובה לשלם על כך הון עתק? התשובה היא בפירוש לא ולכן עדיף לבחור עו"ד שגובה סכומים סבירים עבור שירותיו.