הכל על שיווק בעלי מקצוע חופשי

המקצועות החופשיים קיימים משחר ההיסטוריה. בחלוף השנים הצטרפו אף מקצועות חדשים אל אלו הוותיקים. כך גם נושא השיווק היה מאז ומעולם, אך כיום הוא מורכב יותר ולכן קיבצנו בעבורכם את כל שאתם צריכים לדעת על שיווק בעלי מקצוע חופשי.

מהו מקצוע חופשי?

לפי ההגדרה, מדובר במקצועות מנטאליים, בשונה מעבודת כפיים, אשר השכר בהם ניתן לפי עבודה. כלומר, רופא  -לפי כמות המטופלים שלו. עורך דין – לפי כמות התיקים בהם הוא מטפל וכך הלאה. מקצועות חופשיים נוספים הם: מאמנים, מטפלים מסוגים שונים, סוכני ביטוח ועוד רבים וטובים.

כיום, העוסקים ברוב המקצועות החופשיים יכולים גם להיות מועסקים כשכירים בחברות שונות וארגונים שונים ולקבל שכר שעתי או גלובלי. כלומר, ההגדרה אמנם קצת השתנתה, אך הצורך באותו שיווק בעלי מקצוע חופשי שריר וקיים ואף הופך לקשה יותר.

שיווק בעלי מקצוע חופשי לעומת שיווק אחר

לכל שירות או מוצר יש דרישות שונות מבחינת אופי השיווק. לדוגמה, שיווק של מוצר יתקיים בעזרת עזרי המחשה של המוצר, בעוד ששירות ישווק בעיקר בעזרת המחשת המקצועיות, שיתוף של חווית השירות ועוד. כמו כן, בעוד שרפלקסולוג יכול לשווק את עצמו בעזרת חלוקת פליירים או בעזרת הרשתות החברתיות, רופא משפחה עלול להצטייר כפחות מקצועי אם ישווק את עצמו באותו האופן, ללא קשר לרמת המקצועיות האמתית שלו.

אז והיום

אם במאה הקודמת שיווק בעלי מקצוע חופשי היה נעשה בעיקר בעזרת המלצות מפה לאוזן או בעזרת העיתונות הכתובה, כיום לא ניתן לשווק בעל מקצוע חופשי ללא אתר אינטרנט. גם אם האתר איננו מביא לקוחות בעצמו, רוב מבקשי השירות, גם אם קיבלו המלצות חמות, יחפשו מידע נוסף על נותן השירות דרך האינטרנט.  כך גם לגבי הרשתות החברתיות, אשר תופסות חלק מכובד מאוד בתחום השיווק בכל התחומים.

יחד עם זאת, השיווק הטוב ביותר נעשה עדיין על ידי המלצות מפה לאוזן וגם כיום כל בעל מקצוע חופשי זקוק לכרטיסי ביקור, המייצגים אותו ואת השירות שהוא נותן. כלומר, למרות הקדמה ישנם דברים, אשר נותרו כפי שהיו בעבר. כמו אז, כך גם היום.

בעלי מקצוע, שיווק, שיווק בעלי מקצוע