הסדר חוב עם הבנק

תהליך הסדר חוב עם הבנק

תהליך ביצוע ההסכם כרוך קודם כל ביכולת שלנו להתמודד עם דחיינות. הבנק מחויב לשלוח אלינו מכתב התראה ראשון לפני פתיחת הליכים משפטיים ואם נבחר להתעלם ממנו אז יתחילו הבעיות האמתיות. כאשר אתם מקבלים מכתב התראה זה, למרות אי הנעימות ותחושת הקושי, יהיה עליכם להתמודד עם הבעיה ולא להתעלם ממנה. קחו את המכתב, גשו אל הבנק ונסו להגיע להסדר חוב מסודר.

במידה והבנק יחשוב או יראה שאנו מתעלמים מהמכתבים הנשלחים אלינו ואיננו רוצים להתמודד עם הסיטואציה והחזר החוב, הם יעבירו את התיק לטיפול משפטי. טיפול משפטי זה כרוך בהוצאות רבות עבור הלקוח שיכבידו עוד יותר על מצבו. לכן, על מנת להימנע ממצב זה, יש להגיע בהקדם את הבנק ולשוחח עם העובד המטפל בנושא, להראות לו כי אתם רוצים להגיע להסדר ולשלם את החוב ושאתם ערניים למצב ולא מנסים להתעלם ממנו.

לבסוף, כאשר תעלו ביחד עם הבנק רעיונות נוספים להסדרת החוב מולם, תבקשו זמן נוסף לפתרון הבעיה. אמרו לבנק שאתם רוצים זמן נוסף למצוא פתרונות ולהיוועץ עם אנשי מקצוע. בקשו מהבנק את כל המסמכים הרלוונטיים האפשריים שתצטרכו להראות לאותם אנשי מקצוע: תדפיסי עובר ושב, מסמכי הלוואות, ערבויות, מסגרות אשראי וכד'. לאחר מכן גשו להתייעצות עם אנשי מקצוע ונסו ביחד אתם למצוא פתרונות הולמים.

יתרונות בהסדר חוב מול הבנק:

הליכים משפטיים עולים גם לצד החייב וגם לבנק כסף. בעוד שהבנק ינסה להימנע מהוצאות כספיות מיותרות, אתם תרצו להימנע מהוצאות אלה אפילו יותר. באמצעות הסכם על הסדרת חוב עם הבנק תוכלו לעכב כל הליך משפטי המופעל נגדכם ולתת לעצמכם ולבני משפחותיכם מעט שקט וזמן לפתור את המצב.