כיצד לבחור חברת ייעוץ אסטרטגי

מדי שנה נסגרים בישראל קרוב ל-50,000 עסקים. עשרות אלפי עסקים נוספים רחוקים מלממש את הפוטנציאל שלהם עקב התנהלות לא מיטבית. במקרים רבים נעשים ניסיונות לשנות את אופן הפעילות רק בזמן משבר – וכשזה המצב, לא תמיד ישנם המשאבים שמאפשרים להתמודד עם המשבר ולהתחיל לצמוח. בהתאם ההמלצה היא לכל עסק שמדשדש או שלא מצליח באותה מידה שבעליו היו רוצים לפנות אל חברת ייעוץ אסטרטגי ולהיעזר בשירות שלה.

באופן טבעי ישנן לא מעט חברות שמציעות ייעוץ אסטרטגי, וחשוב לבחור מביניהן באופן מושכל – כדי שהשירות אכן יניב את התועלת המצופה.

ניסיון

רק חברת ייעוץ אסטרטגי שכבר סיפקה שירותים שונים למגוון רחב של לקוחות, ובהתאם צברה ניסיון עשיר ורחב היקף, יכולה לסייע גם לכם בוודאות.

עם חברה מנוסה תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שהאבחון של המצב העכשווי של העסק יהיה מדויק ומאיר עיניים, שיזוהו באופן מלא כל מנועי הצמיחה האפשריים ותגובש תוכנית אופטימלית לניצול אותם מנועים.

מחויבות

מבין כל אותן חברות שמספקות ייעוץ אסטרטגי כדאי לבחור את אלה המחויבות ביותר להצלחה שלכם.

בניגוד לניסיון, שאותו ניתן לבחון בקלות (וכמובן לבקש הוכחות לנתונים שמציגה כל חברה), את מידת המחויבות קשה להעריך. מומלץ לתת מקום לאינטואיציה שלכם, הצגת שאלות רלוונטיות מסייעת אף היא לבדיקת הפרמטר החשוב, וכדאי גם להתייעץ עם לקוחות קודמים של כל חברת ייעוץ אסטרטגי ולשאול אותם עד כמה אנשי המקצוע שעבדו מולם היו מחויבים להם.

אילו שירותים מספקת חברת ייעוץ אסטרטגי? 

חברה לייעוץ אסטרטגי בוחנת את המצב הקיים, חוקרת את השוק שבו אתם פועלים ומאתרת באמצעות מודלים שונים גם את ההזדמנויות שניצבות בפניכם, גם את הסיכונים, גם את החוזקות של העסק וגם את נקודות התורפה שלו.

על סמך כל המידע רחב ההיקף, ובהתאם לערכים שמנחים את פעילות העסק ושעליהם הוא לא מוכן להתפשר, מגובשת אסטרטגיה. התוכנית האסטרטגית נבנית בשיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים בעסק, ומספקת מענה גם בטווח הקרוב וגם בטווח הרחוק – כך שהעסק יוכל למצות את המשאבים שעומדים לרשותו באופן הטוב ביותר האפשרי ויגיע להישגים המבוקשים.