איך מחשבים מחיר של גרם זהב

מעוניינים לדעת את השווי של הזהב שלכם? הגעתם למקום הנכון!

לא סתם מתכת!

ישנם סוגים רבים ושונים של מתכות. אבל הזהב הוא יחיד ומיוחד! הזהב משמש אותנו מאז ומעולם למטרות שונות החל ממטבעות עתיקים ועד לתכשיטים של ימינו. למעשה, בעבר היה נהוג להעביר את הזהב מדור לדור ולא מעט משפחות הצליחו לצאת מצרות רבות בזכות הזהב שהיה ברשותן. כל זה הופך את הזהב לבעל משמעות לצד הערך הרב שלו והביקוש הרב לא פחות.

טוהר הזהב

אחד הפרטים החשובים בחישוב של מחיר גרם זהב הוא הטוהר שלו. הכוונה היא לכך, שהזהב מגיע ברמות שונות של טוהר, הנמדד ביחידות של קראט. מידת הטוהר המקסימלית היא 24k והמשמעות של הטוהר היא, שגם כשנדמה לכם שיש בידיכם זהב טהור, למעשה מדובר בסגסוגת של מתכות והמדידה היא של המתכת היקרה בתוך סגסוגת זו – הזהב. ככל שהזהב מהווה חלק גדול יותר בסגסוגת, כך מידת הטוהר שלו עולה.

לידיעתכם, ישנן מדינות, בהן חלה חובה על סימון דרגת הטוהר של הזהב ובישראל אכן יש חובה חוקית כזו, אבל ישנן מדינות בהן אין חובה כזו ולכן תכשיטים או מוצרי זהב אחרים ממדינות אחרות לא בהכרח יסומנו!

משקל

לאחר שבדקתם את טוהר הזהב שברשותכם, זהו הזמן לחלק הפשוט ביותר – השקילה שלו. הטוהר מדבר על אחוזי הזהב בתוך הסגסוגת ואילו המשקל מראה מהי כמות הסגסוגת בסך הכל. מן הסתם, חלק זה הוא משמעותי לא פחות כדי לקבוע את מחיר הזהב שלכם.

שער הזהב

חלק חשוב נוסף בקביעת מחיר של גרם זהב הוא שער הזהב. הכוונה היא לערך של הזהב בבורסה, שקובע מהו השווי שלו. חשוב לציין ששער הזהב, בדומה לכל מה שנסחר בבורסה, משתנה בכל יום מסחר ולכן המחיר של הזהב יכול להשתנות בכל יום עסקים מחדש. היות שכך, חשוב לבדוק את המחיר באותו יום מסחר שבו אתם מתכננים לבצע את עסקת המכירה שלו.