נדל”ן מניב – מה זה

מהו נדל"ן? מהו נדל"ן מניב? ומהו ההבדל ביניהם? את כל התשובות תוכלו למצוא ממש כאן!

מילה אחת – עולם שלם

המילה נדל"ן היא קיצור של המילים נכסי דלא ניידי. כלומר, נכסים שאינם ניידים כגון דירה, משרד חנות או כל מבנה אחר או חלק ממבנה. כל זאת בניגוד לנכסים אחרים כגון רכב, תכשיט וכך הלאה.

כיום, כאשר אדם אומר שיש ברשותו נכסים, הכוונה היא, בדרך כלל, לנדל"ן ולא לנכסים מסוג אחר.

נדל"ן מניב

המשמעות של צמד המילים "נדל"ן מניב" היא נכס, שאיננו נייד ומניב הכנסה לבעליו. כלומר, כאשר עצם הבעלות על הנכס מאפשרת הכנסה קבועה, פחות או יותר, לבעליו. כאשר בבעלותכם נכס כגון משרד או חנות, זהו נכס מניב. בין אם אתם משתמשים בהם לצורכי העסק הפרטי שלכם ובין אם אתם משכירים אותם לאחרים, הנכס מחזיר את ההשקעה הכספית שהשקעתם בו ולעתים אף יותר מזה.

מצא את ההבדלים

כאמור, נכס מניב הוא נכס, אשר מניב בעצמו הכנסה. אם כך, מה ההבדל בין נכס לנכס מניב? ההבדל הוא כלכלי גרידא! כאשר ברשותכם בית או דירה שאתם גרים בהם, הנכס איננו מניב תשואה כספית ואיננו מחזיר את ההשקעה הכספית שהשקעתם בו. לעומת זאת, אם ברשותכם בית או דירה להשקעה (להשכרה) זהו נכס מניב! הסיבה לכך היא, שכאשר אתם גובים דמי שכירות על הנכס, אתם למעשה מחזירים את ההשקעה ולעתים קרובות אף מרוויחים.

למה כדאי להשקיע בנדל"ן?

אם ברשותכם סכום כסף ואתם מעוניינים להשקיע אותו אבל עוד לא יודעים במה, כדאי שתחשבו ברצינות על נדל"ן! ראשית, מפני שלערך של נדל"ן יש נטייה לעלות וכך, גם אם תחליטו שברצונכם למכור את הנכס, תוכלו לצאת ברווח. שנית, נדל"ן מניב יכול להוות משכורת חודשית נוספת למשק הבית למעט הצורך שבהשקעת זמן רב במשרה נוספת.

חשוב לזכור!

בין אם מדובר בנכס לשימוש עצמי או להשקעה, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע עוד בטרם רכישתו על מנת שהנכס שתרכשו אכן יתאים לציפיות שלכם, למטרות שלכם ולתקציב שלכם.