פריחה בתרבות – פסטיבלים, לימודים וסדנאות בחיפה

למעלה מיופייה המרהיב של חיפה ושלל האופציות התיירותיות למבקרים בה, חיפה טומנת בתוכה מגוון רחב של אפשרויות לפיתוח ההשכלה והתרבות של תושביה וסביבתה. העיר מציעה למעלה מ16 ממוסדות אקדמאיים מוכרים בשמם ואיכותם, כאשר ביניהם הטכניון בעל שם עולמי ולצדו אוניברסיטת חיפה שאינה נופלת מאף אוניברסיטה אחרה בארץ. בין שלל אופציות הלימודים לטווח הארוך, ניתן לאתר גם מגוון סדנאות בחיפה, ללימודים ואף להרחבת תחומי עניין בתור תחביבים כאלו ואחרים.

סדנאות בחיפה לגוף ולנשמה

תחום העניין שניתן למצוא במקומות רבים דווקא בחיפה, הוא הרפואה האלטרנטיבית והניו אייג'. ייתכן שאלו חופי הים היפיפיים של העיר, או עצי הכרמל והנוף המצוי ממש מתחת לאפם של התושבים, אשר גורמים לסדנאות יוגה, רפואה אלטרנטיבית וניו אייג', למצוא את מקומן דווקא בעיר השלישית בגודלה בישראל. החשיבות והמשמעות של הפופולריות הנפוצה לסדנאות אלו, יכולה להצביע אולי על האווירה היחסית רגועה בעיר, על אף חיי הלילה הפעילים יחסית בחיפה. ייתכן שבשל כך דבק בה הסטריאוטיפ של עיר רגועה שתושביה הולכים לישון מוקדם. אמנם אין חיפה עיירה מבודדת במעמקי היער, ואף אינה שוכנת לצדי אגם קסום, אך בהחלט סדנאות בחיפה דווקא בתחום זה מצאו מוקד משיכה בעיר.

המדע פורח

אמנם חיפה אינה ממוקמת במרכז המדינה, אך הגישה אליה קלה יחסית מכלל קצוות הארץ. נוסף לכך, ייתכן שבגלל המגוון הרב של האוכלוסייה בחיפה, לצד האותנטיות של השכונות העתיקות, העיר משמרת ומקדמת את תחום התרבות שבה, עד כדי כך שגם ממוקדים אחרים בארץ, מגיעים במיוחד לחיפה. אחד ממוקדי המשיכה הוא המדעטק והטכניון, אשר מהווים אטרקציה מעניינת לשוחרי המדע. אם זה מגיל מצעיר, מתאפשרים סדנאות בחיפה לילדים בתחום המדע, ועד לקורסים או סדנאות לבתי ספר תיכוניים או אקדמאיים, במקום בעל שם עולמי כמו הטכניון.

בחיפה ניתן למצוא פשטות קסומה, לצד התקדמות טכנולוגית. שני אלמנטים אשר מקדמים את נורמת התרבות בעיר. לצד פסטיבלים גדולים בחיפה כמו פסטיבל הסרטים בסוכות, עיר הבירה, פטיבל הגבינות והיין וכו', ניתן למצוא מגוון אופציות לימודים בעיר, שמבחינה מדוקדקת של סוג הקורסים והסדנאות המוצעים, ניכר בהם תחום הניו אייג' והמדע, אשר תופסים חלק מרכזי בתרבות העיר.