השקעות-קטנות-ובטוחות

הצלחתם לצבור סכום מכובד של כסף? בואו ללמוד מה אתם יכולים לעשות בו!

מהון להון

לפני חשיבה על כיוון ההשקעה שלכם כדאי לבדוק, מהו הסכום שבאפשרותכם להשקיע. ככל שהסכום גדול יותר, כך יהיו לכם יותר אפשרויות להשקעה ואף תוכלו לפזר את השקעתכם במקום "לשים את כל הביצים בסל אחד". לדוגמה, אם בחרתם להשקיע בבורסה, תוכלו לרכוש מניות של מספר חברות וכך לקחת סיכון נמוך יותר בהשקעה.

מתחילים בקטן

אחת מאותן השקעות קטנות ובטוחות ובין הנפוצות שבהן היא מומלצת במקרה שבו הסכום שצברתם הוא די נמוך, אך אינכם מעוניינים שיהיה בחשבון הבנק שלכם ויתבזבז, באפשרותכם להכניסו לתוכנית חיסכון. תכנית כזו היא בטוחה ומבטיחה תשואה, נמוכה ככל שתהיה, מבלי לקחת את הסיכון שבאבדן הכסף.

אפשרות נוספת היא השקעה בקרנות נאמנות. גם השקעה זו יכולה להיות קטנה ויחסית בטוחה. קרנות אלו, בדרך כלל, דורשות השקעות קטנות ומניבות רווחים קטנים בהתאם.

שוק ההון

אם אתם אוהבים להסתכן, באפשרותכם להשקיע את הונכם בבורסה. הבורסה אמנם לא נחשבת לבטוחה, אך בהחלט ניתן לעשות בה השקעות קטנות ובטוחות באופן יחסי. כאמור, ניתן להשקיע במספר אפיקים במקביל ועל ידי כך להקטין את הסיכון, אך גם להקטין את הסיכוי לרווח גדול ומשמעותי.

מגדילים ועושים

אם ברשותכם סכום נכבד, באפשרותכם להשקיע בנדל"ן. אמנם לא מדובר בהשקעה קטנה, אך היא נחשבת להשקעה בטוחה יותר מרוב ההשקעות ובעלת תשואה גבוהה יותר מרוב ההשקעות האפשריות. כמובן, אין חובה להשקיע בבית חדש! בהחלט ניתן להשקיע בדירה לקראת ביצוע פרויקט תמ"א 38.

משמעותו של פרויקט תמ"א 38 היא חיזוק היסודות, שיפוץ הבניין, הוספת ממ"דים, מרפסות ומעלית בבניין. ערכן של דירות אלו הוא מאוד נמוך מפני שהן מאוד ישנות ובעיקר מפני שקשה מאוד להשכירן היות ששוכרים רבים מעדיפים לשלם יותר, אבל לא להיות בדירה שעוברת שיפוצים נרחבים עם כל הכרוך בכך.

החיפזון מן השטן

גם אם מדובר באחת מאותן השקעות קטנות ובטוחות, חשוב לעשותה בדיקת כל האפשרויות ולעתים עדיף להמתין עוד קצת, לחסוך עוד קצת כסף ואז להשקיע באפיק המועדף עליכם. כמו כן, לעתים האפשרות הטובה ביותר היא דווקא להשקיע את הסכום הקטן ולתת לכסף שלכם לעבוד בשבילכם. הדבר החשוב ביותר הוא לבצע את ההשקעה לאחר מחשבה ולהימנע מפעולות פזיזות.