ברצלונה-אתרים-מעניינים

אנטוניו גאודי, יוצר ואמן קטלאני שעומד מאחורי סגנון עיצוב שלם שנקרא על שמו, ונובע מעולם ה"אר נובו", הקים ברחבי ברצלונה אתרים מעניינים עד מרתקים, אתרים שמושכים אליהם עשרות אלפי תיירים מדי שנה, חובבי ארכיטקטורה ותיירות, אנשים שרוצים לגלות את פלאי עולם ולפגוש פנים מול פנים את יצירותיו של מוח יצירתי וקודח כמוחו של אנטוניו גאודי.

בברצלונה אתרים מעניינים רבים, ואלו של גאודי הם האטרקציה המרכזית בעיר, ללא צל של ספק. בכ לספר תיירות, בכל מדריך מודפס או אינטרנטי, ובפי כל מדריך תיירים, אנטוניו גאודי ויצירותיו המרשימות מהוות בסיס ראשוני לכל ביקור בעיר המקסימה.

מגלים את ברצלונה – אתרים מעניינים של גאודי

לא נוכל לסקור את כל אותם אתרים מעניינים שברצלונה זכתה לארח כביתו של אנטוניו גאודי, אך בהחלט נוכל לתת טעימה קלה ממספר אטרקציות שכאלו, מקומות שחובה לבקר.

נתחיל ב"סגרדה פמיליה" – המשפחה הקדושה, כנסייה שהיא אטרקציה בפני עצמה לפני ואחרי ברצלונה. אתרים מעניינים רבים בעיר, אבל לא כמו כנסיה זו, שכוללת כל-כך הרבה אלמנטים ורעיונות, כל כך הרבה שינויים ותנועה, וכל כך הרבה פאר והוד, שניתן בקלות לשקוע לכדי 4 שעות ביקור במבנה היחיד, מבחוץ, מבפנים, ובכל הכיוונים.

מעבר לעבודה המוניומנטלית הזו, גאודי השקיע את מרצו וזמנו בבנייה של בתי עשירים ברחבי העיר, ופיזור מבנים שמשמשים עד היום למגורים, וחובה לבקרם – חלקם מבפנים וחלקם מבחוץ.

עוד מקומות שכדאי להכיר

במידה ונותר לכם זמן ומרחב פנימי לאחר המפגש עם כל שכיות החמדה של אנטוניו גאודי, אולי זה זמן טוב לזכות במבט על דרך טיפוס על המונז'ואיק, הר היהודים, ברכבל, באוטובוס או אפילו ברגל.

"הר היהודים" הוא מרחב מעניין עם היסטוריה שאת רובה מעניין לגלות בעצמכם, ושמו נובע מאותו מנהג יהודי של קבירת המתים מחוץ לחומות העיר בה הם דרים (בשונה מהמנהג הנוצרי לקבור סביב הקתדראלה). יהודי ברצלונה קברו את מתיהם על הר זה, ומכאן שמו.

הנוף מהגבעה מרשים וכולל תצפית על הנמל של ברצלונה ומאחורי העיר הגדולה, כולל אותם אתרים שתיירים לא מגיעים אליהם.